środa, 22 czerwca 2011

Szpiegowska książeczka


Zaczęło się od malowania kartek razem z dziewczynkami, miały nam posłużyć w innym celu, ale przypomniałam sobie fajne zabawy znalezione tu i
tu.
Kartki posłużyły nam jako tło do szpiegowskiej książeczki. Zaczęłyśmy więc poszukiwania w domu kolorowych rzeczy :) Zabawa przy tym była super! Obie dziewczynki się zaangażowały.

Następnie zrobiłam zdjęcia i na komputerze do naszych poukrywanych obrazków dodałam poukrywane wyrazy, cyferki i symbole. Każdy obrazek ma napisy: Zosia, Mama, Tata, Marysia oraz trzy uśmiechnięte buźki :), oraz symbole: oko, dłoń, ucho, serce. Na jednym obrazku są cyfry 1-10, a pozostałe mają zestawy różnych sylab. Wszystko jest dość małe, ale zawsze dziecko może posłużyć się lupą :)



Nasze obrazki są różnej trudności, najtrudniejszy jest zestaw szary, ze względu na to, że szarych drobiazgów w domu miałyśmy bardzo dużo. Najłatwiejszy jest fioletowy.

Polecam serdecznie tą zabawę! Niedługo zrobię łatwiejszą wersję dla Marysi, a dla starszych dzieci można zrobić i trudniejszy zestaw przedmiotów i różne zagadki/ wskazówki do zagadek ukryte na obrazku (napisy dodałam w programie Paint). Wydrukowane (bądź wywolane) obrazki warto zalaminować, my na razie wlozymy w koszulki.



8 komentarzy:

  1. Kolorowo u Was!!!!!!!!!!
    Bardzo się cieszę , bo Staś dziś kończy naukę w zerówce.
    Zaczniemy domowe zabawy w zespole rodzinnym. Kolory czekają!!!
    Życzymy wielu udanych i kolorowych poszukiwań!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Są wspaniałe, rewelacja! Musimy sobie też dorobić więcej plansz, może takich z kolorami jak Wasze. Pozdrawiamy cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna zabawa. Już samo poszukiwanie rzeczy jest inspirujące (nie wiadomo co przy okazji może zostać znalezione :) )

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zabawa-u nas na razie są w ruchu butelki szpiegowskie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. o widzisz! właśnie skończyłam się zachwycać szpiegowską książeczką tu:
    http://lilla-a-design.blogspot.com/2011/06/hitta-boken.html
    i trafiłam na tą Twoją! Wspaniała. No nie wiem która fajniejsza! Dobrze że mam dwoje dzieci, to zrobię dwie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam też! juz mamy 2 plansze, kolejne dwie prawie gotowe, zabawa była świetne,trochę dużo sprzątania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo inspirujace ! usze zapamietac na potem

    OdpowiedzUsuń
  8. Nasze obrazki są różnej trudności, najtrudniejszy jest zestaw szary, ze względu na to, że szarych drobiazgów w domu miałyśmy bardzo dużo. Najłatwiejszy jest fioletowy. velvet razai cover , towel wholesale market in karachi ,

    OdpowiedzUsuń